Ikka veel sõltuvuses

On asju, millest ma tüdinen ruttu ning vajadusi, mis selle tekkimisel tunduvad põletavad, kuid mille rahuldamise järel saan aru, et nojah, tegelikult see ei olnudki vajalik. Nii on läinud mul just eriti laste asjade ostmisel. Iga pere on individuaalne, kuid toon lihtsalt oma elulise näite – teise lapse sünni järel tundus lamamistool ilmtingimata vajalik asi, mida osta. Ilma lihtsalt enam ei saa. Otsisin, valisin ja ostsin. Oh seda rõõmu kui tool koju tuli. Ilmselt juba aimate, kuhu jutt tüürib – tool seisis kuni edasi pärandamiseni põhimõtteliselt nurgas. Jah, kasutasime paar-kolm korda, kuid kindlasti ei olnud tegu asendamatu asjaga meie peres. Aga saime proovitud!

Igatahes selle jutu seos Nordic Cabiga on, et lapsed on kasvanud ning oleme peres juba pea kõik kärud edasi pärandanud, kuid Nordic Cabi armun ma iga kasutuskorraga aina rohkem. Peamiselt ongi põhjus selles, et lapsed on suuremad – päevakavad on vabamad, laste vastupidavus ja vastuvõtlikkus on suurem ning see vabadus, mis Nordic Cab meile annab on hindamatu.

Olles pool aastat Lapimaal, siis meie igapäevane tegevus on suusatamine. Suusarajad on meile nagu mänguväljak Eesti laste jaoks. Hoolimata sellest, kas valime mäesuusa või lähme murdmaad libistama, on käru meil alati kaasas. Mäesuusa puhul ei jõua ma ära imestada, kui palju üks käru mahutada suudab. Meil on kaks last – kahe- ja neljaaastane. Üks lastemägi, kus hullamas käime, on parklast 5-10 minuti jalutuskäigu kaugusel. 95% kordadest käin ma üksinda lastega suusatamas, seega on minu jaoks tõesti tähtis, et me jõuaksime kogu oma mustlaslaagriga ilusti jalamile ning lisaks, et me jõuaksime sinna kõik rõõmsal meelel. Kuigi meie tüdrukud on tublid, ei eelda ma neilt oma varustuse tassimist. Lisaks on mul ju ka enda suusavarustus kaasas, et pisemaga veel koos mäest alla lasta. Long story short – meil on hulka palju kraami, mis tuleb mõneks tunniks suusatamiseks kaasa vedada. Super luks on parklasse jõudes lapsed ja käru autost välja tõsta ning siis selle asemel, et hakata ennast hunnikute suuskade, lumelaudade, suusasaabaste ja suusakeppidega piinama, laon ma davaari kõik käru peale ning hoplaa – võime hakatagi sättima. Vahel tahab pisem ka veel kärru ronida, siis pistan tema enne ning väiksemad suusad-saapad-lauad-kepid sinna juurde ja enda omad sätin käru peale. Mis iganes moodi ja mis iganes kogustega, ei ole ma veel hätta jäänud ja kõik jõuavad mäele täpselt sel moel ja viisil nagu neile sel päeval kohane ja sobilik on.

Murdmaa raja peal hindan ma seda käru veelgi enam. Nagu mäelgi, käin ka murdmaad sõitmas enamjaolt nendega üksinda. See näeb meil üldjuhul välja nii, et paneme kõik omale suusad alla (taaskord on käru hindamatu abimees suuskade transportimisel suusarajale) ning sõidame just täpselt igaühele sobiva maa, sobivas tempos ära. Üldjuhul väsib kahene enne neljast ära ning sel hetkel sobitan tema lambanaha ja teki sisse kärru ära ning tema suusad saan siduda ülimugavalt rihmadega käru külge. Seejärel teeme neljasega natukene veel tempot ning tema väsimisel sätin ka tema käru sisse sooja ja saan veel need tiba suuremad suusadki rihmadega käru külge panna. Seejärel on kaks võimalikku stsenaariumi – kas põnnid jäävad kärus õõtsudes magama või hakkavad nohistama kaasa võetud näksipaki kallal. Mõlemal juhul saan mina veel mõnusalt oma mõtetega ja omas tempost kilomeetreid mõõta.

Seda kõike sai teha ka siis kui nad olid pisemad, kuid siis oli rohkem punkte päevakavas, mida pidid silmas pidama.

Ehk siis pika jutu mõte on, et kuigi tundub, et kärud on justkui väiksemate laste teema, siis tegelikult on selle kasutusaeg ikka tõeliselt pikk. Avastan aina erinevaid funktsioone, kus seda saab veelgi enam kasutada ja oma elu mugavamaks, lihtsamaks ja võimalusterohkemaks teha. Meie peres väga hea abimees!

40 km/h lapse naeru saatel …

… ehk Lauri Malsroosil oli võimalus testida kahte Nordic Cab käru: Explorer ja Urban mudelit. Mõlema sõidukiga sai tehtud mitmeid sõite nii sileda kattega teel (peamiselt asfalt) kui ka mitte nii siledal pinnal (kruus, metsatee, juurikalised singlid jne). Võrdlusmomendiks oli allakirjutanul veel varasemalt soetud umbes 10 aasta vanune chariot firma tolleaegane tippmudel. Etteruttavalt võib öelda, et aeg on edasi läinud.

Esimeseks testmudeliks ja natuke pikemaks ajaks oli Explorer. Kohe kätte saades olin vaimustunud, kui lihtsalt ja loogilised käivad asjad 2018. aastal. Kindlasti on siin ka mõningased firmade erinevused, aga siiski. Exploreri manuaali võib lugeda, aga ei pea. Natuke vaatamist ja loogilist mõtlemist ja kõik asjad eemalduvad või muudavad oma suuna lihtsalt. Suurim erinevus “vanakooli” käruga on kinnitus jalgratta külge ning tõsiasi, et sõidukis on kaks kohta ühe asemel. Kinnitus rattale on Nordic Cab puhul tehtud väga lihtsaks ja universaalseks ühe väikese lisajubina toel, mis läheb jalgratta tagumise jooksu (ratta) kiirkinniti või kinnitusvõlli ümber ning millele omakorda siis kinnitub külge käru ise. Kui vana mudel läks otse plastikust kinnitusvahendiga raami külge, siis tekkis olukord, kus sõltuvalt raami ehitusest ei pruukinud haakimine võimalik olla. Allakirjutanu pere kolmest maastikurattast (kaks tavalist bike + üks fatbike) sobis see ainult ühele. Nordic Cab-ga sellist muret ei ole. Kärul on palju erinevaid lukke ja eemaldusvahendeid, et saaks sõltuvalt ilmast täpselt niipalju õhku ja päikest sisse lasta kui meeldib. Kõiki asju eemaldada ja tagasi kinnitada on imelihtne.

 

Kuigi käru on mõõtmetelt üsna suur, on ta siiski üsna kerge. Jooksukäruna teda testida ei olnud mahti, jalutamiskäruna sai pisut proovitud. Esiratas kinnitub sekunditega. Istmed on antud mudelil allaliigutatavad, ehk saab lapse siledale pinnale magama panna. Väikeseks miinuseks on see protseduur, kui laps juba istudes magama jääb. Istmete allasaamiseks peab kahe väikese hoovaga pisut sudima, aga osavate näppude toel lõpuks alla ta siiski tuleb. Siinkohal märgiks ära, et Urban mudelil on see paremini lahendatud ja istmete liigutamine on palju lihtsam (kusjuures istmeid saab individuaalselt seadistada). Teiseks ja vast kõige suuremaks miinuseks on amortide puudumine. Ka väiksemad konarused annavad tunda ning asfaldilt maha keerates tasub hoogu maha võtta. Sellegipoolest saab sõita ja ümber ta ei lähe. Rehvidest rõhku vähemaks lastes läheb samuti pisut pehmemaks. Exploreri trumbiks on ruumikus. Erinevaid sahtleid ja kohti on palju, kuhu igasugu nodi pakkida. Samuti saab temalt vajadusel seinad ja istmed maha võtta ning kasutada rattamatkal kaubakäruna või muudel sarnastel eesmärkidel.

Teiseks testitud mudeliks oli Urban, mis minule mudelinimena tundub natuke pentsik. Täielik maastikurallikäru ju. Juba oma olemuselt paistab ta sportlikum kui Explorer (madalam, laiem, rattad väikese kaldenurga all) ja mis minule kõige olulisem, korralikud amordid. Siledal teel pole vahet, aga kohe kui kruusale või metsateele keerad, on erinevus tuntav. Kolinat ja müra on vähem, käru rappub vähem, lapse naer kostub valjemalt. Isegi ratturite mõistes korralikul laiemal singlil kannatab sõita. Juurikate peal küll kõigub pisut, kuid kõrvaltvaataja kinnitab, et amordid töötavad ilusti ja päästavad palju. Vahetult rattakinnituskoha lähedal olev “lõõts” teeb sõidu kärus oleva reisija jaoks samuti sujuvamaks. Samasugune asi on ka Exploreril.

Istmed on suurema pehmendusega ja eraldi alla liigutatavad, seda võimaldav mehhanism on oluliselt parem kui Exploreril (esimesel katsel jäi laps magama). Üldiselt on käru sarnase ehitusega, erinevad luugid ja seinad on lihtsalt eemaldatavad, küll on sellel kärul kasutatud osades kinnituskohtades magneteid lukkude ja krõpsude asemel. Väga mugav kasutada. Jalutamiskäruna kasutades on tal kaks esiratast, mis muudab Urbani stabiilsemaks. Jooksukäruna taaskord kasutada ei jõudnud, küll paistab silma ketaspiduri süsteem. Võib ka vihmaga kihutama minna ja pidurdab ilusti. Panipaiku jagub, kuid käru on siiski väiksem ja kompaktsem kui Explorer.

Kahtlemata on mõlemad väga head kärud ja võrreldes minu vana mudeliga nagu öö ja päev. Olenemata, et ka chariot oli oma aja tipprelv. Laias laastus soovitab allkirjutanu Explorerit inimesele, kes pigem piirdub asfaldil sõiduga ja kelle lapsed nõuavad suure koguse mänguasjade või muu sarnase kraami kaasavõtmist. Kuna meie pere armastab aga ka looduses hullata, siis minu eelistus langeb kindlasti Urban kärule. Pehmendus ja mugavus on tasemel, uinuva lapse saab väga sujuvalt ja pehmelt pikali lasta (siinkohal tuleb ära märkida, et Urban kärul iste päris sirgeks ei lähe). Ruumi on asjade jaoks piisavalt, kõik toimib lihtsalt ja loogiliselt.

Ja nüüd tagasi päris algusesse ehk pealkirja juurde. Kui Exploreriga võis asfaldkattega kergliiklusteel 40+ kiirusega rahuliku hingega kihutada, siis Urban käruga võib sama asja ka kuskil Nõmme metsas suusaraja lasukmisel näiteks teha.

Testinud rattaorienteerumise Maailma- ja Euroopa meister Lauri Malsroos koos oma peagi kaheseks saava poja Taavi Malsroosiga. Professionaalseks vaatlejaks minu kallis-armas elukaaslane Susan Pihelgas.

Kogemus – Nordic Cab Explorer

Meie Lapsed Sõidavad Nüüd Tõllas. Otseses Mõttes. Tutvustan Meie Uut Tõlda.

Postituse kirjutas Henry (www.amidahenryteeb.eu)

Ma tutvustan teile meie uut rattakäru, mis ongi tõld. Ingliskeelne nimetus on seda tüüpi rattakärul chariot, mis maakeelde tagasi tõlgituna tähendabki tõlda. Ja see tõepoolest on tõld.

Postitus valmis koostöös Nordic Cab Estoniaga.

Mul on lastega vedanud. Õigemini ma pole neid ära rikkunud veel. Nimelt mu lapsi ei ole raske üllatada. Kui sa ütled neile, et mul on sulle üllatus, siis nende elevus level tõuseb kohe maksimumi ja enam pole väga suurt vahet, mis see üllatus on – nad oleks justkui juba oma üllatuse kätte saanud. Teadmisest piisab. “Vauu, kas need kolm rosinat ongi meie üllatus? Aitäh issi!!!” ja nad jookseksid mind kallistama. Ma pole neile rosinaid üllatusena pakkunud, aga nagu ma ütlesin, siis teadmine, et mingi üllatus tuleb, ei lase neil milleski pettuda.

Kuid kui üllatus ületab kõiki nende ootusi, siis lisaks üllatunud olekule lisandub rõõm lahedast asjast ja jumal tänatud, et neil südamed heas korras on, sest neid kilkeid, mida nad paar nädalat tagasi esile kutsusid, kuulsid vist kõik naabrid. Nimelt kui lapsed üles ärkasid, ootas neid all särav punane Explorer jalgratta käru, mille saatis meile Nordic Cab Estonia.

Ma olen pikalt kaalunud selle soetamist ja vaadanud läbi ning uurinud internetist, kuid erinevatel põhjustel ma käru ostmiseni ei jõudnudki. Püüame leida endile meeldivaid viise füüsiliselt aktiivsemaks eluks, mis ei tunduks kui tüütu kohustus, vaid mõnus ajaviide.

Üks asi, mida me Esileediga enne laste saamist nautisime koos teha, oli mööda linna jalgratastega sõita. Me ei jõudnud seda teha küll pikalt, sest me soetasime rattad siis, kui Noorsand ta kõhus juba jalgadega vastu kõhtu trummeldas. Kuid see mõnus kulgemine ja vaikuses pedaalide väntamine, oli väga mõnus.

Täna ei tule see kõne allagi. See tähendaks, et iga kord kui me tahame ratastega sõitma minna, tuleks meil leida endale hoidja. Mu ema küll tuleks appi, kuid me ekspluateerime teda niigi küllalt palju ja rohkem ei ole keegi valmisolekut avaldanud ja ma täiesti mõistan, sest kolm last on ikka kolm last. Seepärast ei ole ma hellitanudki mõtteid, et tahaks Esileediga kahekesi rattaga sõitma minna. Sellepärast olengi ma aktiivselt kaalunud erinevate rattakärude soetamist.

Kuid enne kui me jõudsime midagi ära osta, võttis minuga ühendust Nordic Cab Estonia, kes oma füüsiliselt aktiivsete juhtide tõttu on väga palju ka maailmas ringi liikumas ja Norras jäi neile silma sealne kohalik tootja, kes toodab jalgrattakärusid, mida saab kasutada nii jalgratta taha, niisama jalutamiseks, jooksukäruna, matkamiseks, isegi koerarakendina ja loomulikult, kuna see on Norrast, siis saab käru panna ka suuskadele, vedajale rakmed ümber ja lumiste laante vahel suuskadel tuld anda.

Ma ei näe ennast kunagi nii heas vormis olevat, et ma hakkaks hellitama mõtet, et ma jõuaksin suuskadel mäest üles rühkida ja mis veelgi enam vedada enda taga käru. Kuid ma nägin nende pakutavas kärus lahendust meie vajadustele, sest lõpuks ometi saime me millegi, mille järgi on olnud karjuv vajadus. See on olnud minu vabandus – me ei saa sõitma minna, sest meil pole lapsi kusagile panna.

Möödunud aastal proovisin ma Noorsandi enda selja taha rattatooli istuma panna. Ma ei tea, võib olla tuleb see teile nüüd üllatusena, aga ma olen nõks paksuvõitu. Ok, võtame sõna nõks ära. Ja võtame sõnast “paksuvõitu” “-võitu” laiendi ka. Ja minu selja taga istudes ei ole lapsel just parim vaade. Ma mäletan siiamaani, kuidas Esileedi püüdis pisarais oma naeru minu eest kinni hoida kui Noorsand mu selja taga nina põhimõtteliselt mu tagumikus istus. Lisaks ei saanud ma ratast jala üle viimiseks kallutada, sest Noorsand istus istmes ja mu meesteka raam on sigakõrge. Ka pealeminek oli vaatamisväärsus omaette.

Enam ei pea me kasutama rattatooli, sest kõik kolm last mahuvad Nordic Cabi kärusse lahedalt ära, sest kärus on laste iste siinidel ja seda saab ette ja taha liigutada ning kui tool lükata taha, siis jalgade ette tekib tohutu ruum, kuhu saab kolmanda lapse istutada. Ei, käru ei ole mõeldud kolme lapse vedamiseks, kuid arvestades Esileedi kiirust, mis ta jalgrattaga aretab, siis see ei erine eriti kõndimiskiirusest. Tema vaidleks vastu. Naised. Ainult vaidleks.

Teine super asi selle juures on see, kui väikseks selle pakkida saab. Kui soovida see kusagile kaasa võtta, näiteks jalutuskäruna, siis see ei võta kokkuklapituna rohkem ruumi kui suurem kohver. Ka suured tagarattad saab kiirkinnitusega küljest võtta ja siis on see käru pagasiruumis ehk 30 cm kõrgune. See on ka meile oluline punkt, sest kuhu iganes me lastega läheme, on meil pagasiruum asju täis.

Oleme seda nüüd kasutanud 2-3 nädalat ja tänaseks on see ka jalutuskäruna meie eelistatuim. Meil on korralik jalutuskäru ka, aga nii kui teatame, et läheme suure tee äärde kõndima, on kõik lapsed raketina Nordic Cabis. Lastele on nii põnev see, et nad saavad kõik sellsse tumendatud klaasidega (loe: putukavõrkudega) kärus ringi sõita. Kõik mahuvad sisse. Ainus, millega tuleks ettevaatlik olla, on see, et kuna taga on veerevuse maksimeerimiseks suured rattad, siis jalutuskäruna on oht, et see võib peale vajutatuna tahaküljele vajuda. siin aitaks ehk lahendusena jooksukäru lisa ostmine, mis annaks ette suurema ratta näol suurema tasakaalu ning võimaldaks mugavamalt kõikidel maastikel liikuda, kuid me senini selleks vajadust näinud ei ole.

Kuid jah, meil on väga hea meel, et Nordic Cab Estonia meid leidis ja märksõnad, mida ma välja peaks tooma, et anda edasi selle käru plussid, on: mahukus, ülihea veerevus, kompaktsus ja universaalsus – seda saab kasutada jalgrattakäruna, jalutuskäruna või lihtsalt poodi minnes võib seda sama käru kaubakäruna kasutada. Neil on kaks mudelit veel (SEE ja SEE), millest üks on eriti edeva välimusega. Meie käru eelis on universaalsus. Kuid minge vaadake ise ja kui meid käruga siin Tartu kandis ringi sõitmas näete, visake käppa ka 🙂

Kogemus – Nordic Cab Active

Kuidas me seni ilma jalgrattakäruta hakkama saime?

 

Tagasiside Nordic Cab Active 2in1 jalgratta- ja jalutuskärule (võimalik kasutada ka jooksukäru, matkakäru ja suuskadega, aga neid variante pole veel katsetanud).

Nordic Cab Active 2in1 jalgratta- ja jalutuskäru

Olen käru 3 kuud kasutanud – nii jalgratta järel kui igapäevasteks jalutuskäikudeks. Oleme 3-aastase pojaga mõlemad ülirahul. Jalgrattakärusid olen juba ammu imetlusega vaadanud, aga kuna varem sai elatud vaheldumisi kahes linnas ja kõige vedamiseks ja hoiustamiseks ruumi ei olnud, siis edasi ma seda mõtet ei arendanud. Nüüd elame Pärnus ja ma ei kujutaks elu ilma jalgratta ja haagiseta enam ettegi. Ma igal võimalusel eelistan jalutamist auto või bussiga sõitmisele. Aga nüüd kui on olemas jalgrattakäru, siis enamasti liigumegi jalgrattaga. Pärnu on selleks täpselt õige suurusega 🙂

Iste on väga lihtsasti reguleeritav

Käru on väga ruumikas ja vajadusel saab seda kasutada ka kahe lapsega (tegelikult olen jalutuskäruga isegi kolme lapsega jalutanud). Seljatugi on reguleeritav ja sellel konkreetsel mudelil on madalaim asend 45 kraadise nurga all. Kuna laps on juba piisavalt suur, siis täislamavast asendist meie puudust ei tunne. Päris beebide jaoks on lisavarustusena olemas beebiiste ja täislamava seljatoega variandiks Explorer mudel. 

Active’l on olemas vedrustus ning taga kaks suurt ratast, tänu millele on sõit eriti sujuv ja lükata väga kerge. Käru tagaküljel on olemas üks väike ja üks suurem sahtel, kuhu tavalise poekoti sisu või kõik randaminekuks vajalik ära mahub. Pelgasin alguses suure käruga poodi minekut, aga Active manööverdab nii hästi, et poeskäigud on väga mugavad. Sisekülgedel on kaks taskut, kus on lapsel joogipudel ja mõni mänguasi.
Jalgrattatooliga võrreldes on jalgrattakärul tohutult eeliseid. Lapsel on võimalus mugavalt magada. See on turvaline (nt meil oli rattatooliga pidev keelamine, et küljelt-küljele jõnksutada ei tohi, aga laps tahtis minu seljatagant nii väga ümbrust näha ja lõpuks tundus see vehkimine seal taga päris ohtlik). Kärus on läbi suurte akende lapsel ülevaade, mis ümberringi toimub. Kuna laps jääb selles kärus väga hea meelega magama, siis mulle väga meeldib, et nii ees kui külgedel on olemas aknakatted, mida vajadusel ette tõmmata. Kärul on putukavõrk. Kindlasti on oluline eelis ka asjade kogus, mis on võimalik mugavalt kaasa võtta, ilmastikukindlus ning võimalus vajadusel ratta- ja kärusõitu omavahel kombineerida (jalgrattakäru saab paari liigutusega jalutuskäruks muuta).

Active on väikseks kokkuklapitav ning võtab transportides ja hoiustades vähe ruumi

Vahel on vaja käru ka autoga transportida. Rattad käivad kiirkinnitusega küljest ja käru ise on üsna õhukeseks kokku klapitav, nii et transportimine on väga mugav.

Siit leiab võrdleva tabeli kärude kohta.

Rohkem infot Active käru kohta Nordic Cab Estonia e-poes.

Tagasiside kirjutas Janett

Nordic Cab kärude mudelid

Meilt on palju küsitud Nordic Cab kärude erinevuste kohta. Seega mõtlesime, et (lisaks uuele ülevaatlikule tabelile, kus on välja toodud kõik mudelid ja mis asub siin) on vist õige aeg teha üks ülevaatlik postitus nendest punktidest, mis on meile enim silma jäänud.

Nordic Cab Explorer 2in1

Explorer oli Nordic Cabi esimene mudel ning loodud puhtalt vajadusest tingituna transportida kaupa ning lapsi ning kaasata neid enim oma tegemistesse. Seega selle käru suurim erinevus teistega on tugev põhi, mis võimaldab seda väga lihtsalt muuta lastekärust kaubakäruks. Käru kõva põhi on hea ka maastikul vastupidavam kõikidele juurikatele ja oksakestele, lisaks saab laps selle peale mugavalt toetada kui oma pesasse ronib. Kuigi kõik kärud on kasutatavad nii ühe kui kahe lapsega, saab Explorerit ka füüsiliselt muuta kahe lapse kärust ühe omaks liigutades turvarihmad keskele jääb lapsele mõlemale poole rohkem ruumi. Minu jaoks on Exploreri üheks suurimaks miinuseks korvikese või panipaiga puudus käru välisküljel istme seljatoes on korv olemas, kuid sellele lähenemiseks peab tagant katte üles tõstma. Samas on selle käru üheks suureks plussiks just tagumise katte lihtne avamine, mis võimaldab istme taha sättida nii poekotti, kui ka jooksu- või tõukeratast. Sellest siis ka omakorda panipaiga puudumine käru välisküljel. Kellele samuti meeldib rohkem panipaikasid, saab kasutada paljude mugavate taskutega Nordic Cab kotti.

Nordic Cab Urban 2in1

Urban on Nordic Cabi elegantseim käru see matt raam ning hallikas kate on visuaalselt väga nauditav. Urbani plussiks on kindlasti ees kaks keerlevat ratast, mis teevad linnas liiklemise äärmiselt lihtsaks. Samuti on sellel mudelil tehase poolt koheselt siinide peal kaks eraldi reguleeritavat istet (Exploreril on eraldi reguleeritavate istmete võimalus lisavarustusena ostetav). Lisaks rõhutab Urbani elegantsust ka sellele juurde ostetav ning väga soliidselt kärule kinnitatav Nordic Cabi kott. Urbanil on käru tagaosas eraldi taskutega mahukad panipaigad, kuhu saab väga mugavalt sättida nii toidukotikesi, mänguasju kui ka matkavarustust. Kindlasti on selle käru pluss jalgade juurdes olev porimatt, mis teeb käru põhja hoolduse väga lihtsaks. Samuti on Urbani (sarnaselt ka Active mudelile) rattakinnitus teinud läbi uuenduskuuri ning selle kinnitamine kärule on võrreldes Exploreriga veelgi lihtsam. Üks väga suur mugavus Urbanil on ka see, et kõiki võimalikke lisasid saab koheselt kärule kinnitada, mistõttu ei pea panipaika nendega koormama jooksuvarustuse lisaga kaasa tulev suur esiratas kinnitub käru põhjas olevasse taskusse ning jalgrattakinnitus käib käru külje peal olevasse pesasse. See on miski, mis Exploreril veel selle aasta mudelis on uuendamata. Väike asi, kuid see eest oi kui mugav. Urban on kasutatav samuti nii ühe kui ka kahe lapsega, kuid selle ülimugavaid polsterdatud istmeid ei saa visuaalselt muuta kahe lapse versioonist ainult ühe lapse omaks. Lihtsalt on tehase poolt ettemääratud, et kasutades käru ühe lapsega tuleb laps panna paremale istmele (sõidusuunas).

nordiccab-active

Nordic Cab Active 2in1

Nordic Cabi kolmas mudel on Active, mis on oma hinnalt kõige soodsam, kuid mis oma varustuselt ei jää kuidagi eelnevale kahele alla, vaid pigem on asi maitses. Active sarnaneb oma omadustelt paljuski Urbanile pehme põhi, lisataskud käru tagaküljel, porimatt käru põhjas. Suurim vahe on vast see, et istmed ei ole ei tehase poolt (ega ka lisana ei ole müügis) eraldi reguleeritavad. See tähendab, et kui üks laps soovib uinuda ning tahab seda teha võimalikult pikali, siis peab ka teine laps oma soove vastavalt kohandama. Samas on iste väga lihtsasti ja mugavalt reguleeritav. Urbani ja Active mudelid on sarnaselt reguleeritavad vaid käru seestpoolt siinide pealt, kuid Exploreri istmete reguleerimiseks tuleb kohandada käru tagant nii rihmasid, kui ka eestpoolt liigutada istmeid siinide peal.

Usun, et nüüdseks sai peamisi erinevusi piisavalt kirja 🙂 Kindlasti tuleb sellele postitusele järg, kuid kel tekkis koheselt lisaküsimusi, siis võtke meiega julgesti ühendust 🙂

Vaata ka võrdlevat tabelit kärude kohta.

Nordic Cab kui sümbol

NordicCab on küll enamat kui ainult lastekäru (vt. Toodete alt Cargo), kuid ennekõike seostub see siiski perekonnaga ja suuremate võimalustega koos maailma avastada.

Laste sünd muudab kõike! Alates unegraafikutest (wait. What? Uni? Magamine? Ahjaa.. luksus, tuli juba meelde), kuni maailmavaadeteni. Ühtäkki avastad end mõtlemas tundide peale, mis täna õues sai veedetud, jah isegi selle meie Eesti sügise-talve, ja mis seal salata, suvega. Mõtled aina rohkem enda elustiili peale kas see on eeskujulik, kas lapsel on siit midagi õppida, kas see on see, mida ma tahan talle õpetada. Kas see valitud jope/käru/toit on vastutustundlikult tootjalt? Kas see on vajalik tarbimine? Ja siis päeva lõpuks kui oled need laste-toidu-une-kodu teemad läbimõelnud ja jõuab järg endani ning avastad end küsimast kuhu mu jooksukirg kadus, kuhu mu rattakirg kadus? Kuidas ma selleks aega leian?

Nende küsimuste virrvarri sees on lihtne end “trammile” unustada. Või veel hullem hoida end pidevalt ooterežiimil kunagi, mõne aja pärast, umbes aasta pärast, jne. Mis juhtub meiega ooterežiimil? Me muutume kärsituks, me hakkame seda midagi, seda vikerkaare taga olevat kullapada kinnisilmi ootama, unustades muu enda ümber. Sealjuures ka märkamatult unustades enda ümber need hindamatud päevad ja hetked oma lastega, sest me ootame seda päeva kui saame uuesti jooksma või rattaga sõitma minna, enda peale vahepeal mõtlema.

Meie käru on heaks võimaluseks võtta omale päeval see tund-kaks ja teha midagi, mis on läbinisti isekas (kuigi kui järele mõelda, siis tegelikult ta ju seda ei ole!). Enamasti lapsed siiski magavad päeval ning meie kärudesse mahub neid isegi kaks väga mugavalt magama sättida. See on aus ja tõelevastav jutt, kuid mis sellest faktist veelgi olulisem on, et NordicCab esindab elustiili. See on väike Norras asuv tehas, mille kollektiiv on sõbralik ja vastutulelik ning mille sarnast me enne kohanud ei ole. Kogu nende suhtumine annab mulle lisaks faktile, et mu lastel on selle minule võetud tunni-kahe jooksul päeval väga mugav seal oma pesas, ka teadmise ja kinnituse, et nende tegevus on kooskõlas minu vaadetega nad on vastutustundlikud tootjad, kelle toodet on hea osta ja esindada ning see on midagi, mida ma tahan lisaks looduses olemisele ja liigutamisele samuti oma lastele pakkuda/eeskujuks olla olla vastutustundlik ja teadlik.

Nordic Cab Eesti algus

See oli küll kaugel Norramaal kui üks mees mõtles, et teeks õige NordicCabi, kuid see oli siinsamas meie kaunil Eestimaal kui üks kahe lapsega pere mõtles, et läheks õige rattaga sõitma, kuid mõlemal lapsel tuli uneaeg peale, seega kombo tool taga pakiraamil ja ees toru küljes ei pärja.

Nagu alati, kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem nimelt sai aasta enne seda ühe lapsega Lapimaad külastatud ning seal erinevaid võimalusi 1-aastase lapsega murdmaasuusa nautimiseks sobilikke võlusid katsetatud. Sealt tekkiski pilti Nordic Cab, mis jäi juba algusest hinge peale, kuid mille jaoks tol hetkel nii suurt vajadust ei näinud, et seda kohe ostma tormata.

Tol kaunil kevadpäeval oli aga häda suur, kuid abi… tuli välja, et polegi kõige lähemal nimelt ei olnud veel keegi aktiivselt Nordic Cabi Eestisse tooma hakanud. Pöördusimegi siis selle küsimusega Nordic Cabi tootja poole ning saime vastuseks, et tõepoolest hoolimata käru kvaliteedist ning mugavusest ei ole seda veel Eesti turule õieti tutvustatud. Long story short nii saigi alguse NordicCab.ee, mis on nii ettevõtmise, kui ka algtootena iseenesest meile veelgi südamelähedasemaks kasvanud.